Treceți la conținutul principal

Reciclam si ne jucam

Pentru ca inca mai avem putin din vacanta de iarna iar afara este multa zapada, mi-am propus sa public primul articol din noul an cu un tutorial potrivit atat pentru cei mici cat si pentru cei mari.
Fiind vorba de zapada si oameni de zapada este evident ca va fi distractiv pentru cei mici, iar pentru cei mari care sunt raciti... hapciu (ma scuzati!)... si nu pot sa iasa afara sa se bucure de zapada adevarata va fi la fel de interesant si amuzant. 
Asa ca... reciclam si ne jucam!
Vom face oameni de zapada realizati din diferite materiale reciclate de prin casa, cum ar fi: sticlutele/recipientele din plastic in care am avut iaurt, suportul de carton pe care au fost servetelele de hartie pentru bucatarie, suportul de plastic ramas de la banda adeziva scotch, firul de bumbac destramat de la un pulover, hartie colorata.



Cum fiecare persoana este unica in felul sau asa si oamenii de zapada difera in functie de imaginatia celui ce ii creeaza iar noi am facut un om de zapada cu palarie si un altul cu fes, unul paralelipiped dreptunghic iar altul format din sfere. Sa-i construim pe rand.

Incepem cu omul de zapada realizat din recipientul de plastic ce a continut iaurt.


 Materiale necesare:
- sticle/recipiente de plastic reciclate de la diverse alimente sau bauturi (noi am avut sticle albe de plastic ce au continut iaurt de capra);
- carton negru pentru borul palariei si portocaliu pentru nasul morcov;
- ochi de plastic;
- pufi sfere negre;
- fetru rosu;
- lipici;
- carioca neagra;
- foarfeca.

In prima faza vom dezlipi etichetele. Pentru ca recipietul era deja alb nu am fost nevoiti sa-l vopsim.


 Din cartonul portocaliu am decupat un romb pentru a crea un morcov pe post de nas.



 Am lipit ochisorii din plastic si pufii negrii ca nasturi.


Cu ajutorul cariocii am desenat gura omului de zapada.


Capacul/dopul fiind negru s-a potrivit de minune pentru a completa palaria, astfel ca am avut nevoie sa decupam din cartonul negru doar borul palariei, desenand un cerc cu diametrul cat capacul/dopul sticlei si apoi un al doilea cerc mai mare cu ajutorul unui pahar (in functie de diametrul paharului am stabilit cat de larg va fi borul palariei).



In ultima faza am decupat din fetru fularul pentru omul de zapada.


Gata primul om de zapada.



Sa incepem lucrul si la cel de-al doilea om de zapada, cel format din doua sfere.


Am avut nevoie de:
- doua sfere din polistiren de dimensiuni diferite;
- suportul de carton pe care au fost servetelele de hartie pentru bucatarie;
- suportul de plastic ramas de la banda adeziva scotch;
- fir rosu de bumbac destramat de la un pulover;
- carton portocaliu;
- ochi de plastic;
- pufi sfere negre pentru nasturi;
- fetru rosu pentru fular;
- lipici;
- carioca neagra;
- foarfeca.

Prima data lipim sfera mare de suportul de plastic ramas de la banda adeziva scotch.


Apoi lipim sfera mica deasupra celei mari.


Dupa ce am decupat din cartonul portocaliu un romb pentru nas, il lipim alaturi de ochi si pufii negrii pe post de nasturi.
Desenam cu ajutorul cariocii gura si legam fularul rosu decupat din fetru.


Pentru realizarea fesului este nevoie de firul de bumbac si de suportul de carton pe care au fost servetelele de hartie pentru bucatarie. Tutorialul video este pe internet asa ca nu am mai facut fotografii, il puteti vedea aici.


Si iata ca este gata si cel de-al doilea om de zapada.
A fost distactiv si usor, nu?




Comentarii

Trimiteți un comentariu